update 3! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Max Manse - WaarBenJij.nu update 3! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Max Manse - WaarBenJij.nu

update 3!

Blijf op de hoogte en volg Max

24 September 2012 | Mexico, Mexico-stad

In alle rust van mijn zondagavond bedacht ik mij ineens dat het alweer een tijdje geleden was dat ik iets van mijzelf heb laten horen.. 13 dagen om precies te zijn, of nouja, 14 voor jullie inmiddels! Ik heb het de afgelopen dagen dan ook vrij druk gehad, want Mexico-City leeft echt 24/7!

Inmiddels zijn we allemaal compleet hier in Condesa, Jeroen is namelijk een week geleden ook aangekomen! 5 (jonge) mannen in één appartement en zoals verwacht levert dat geen enkel probleem op, het wordt zelfs alsmaar gezelliger (en er wordt meer bier gedronken, dat ook..)

Twee weken geleden zijn we naar Parc de Chapultepec gegaan, dat voor mijn gevoel ongeveer net zo groot is als de provincie Groningen.. Om een idee te geven: Het park bevat twee grote meren, drie musea, een enorme markt en ook nog een dierentuin! We hebben er ongeveer een uur rondgelopen en we waren nog niet halverwege.. Natuurlijk waren we ook hier met onze lengte en huidskleur weer een enorme bezienswaardigheid en ja, het moment was eindelijk daar, er werd gevraagd of er een foto van ons gemaakt mocht worden! Na vriendelijk bedankt te hebben zijn we doorgegaan naar het park dichter bij ons appartement. Hier kwamen we er achter dat Mexicanen vrij dol zijn op honden! Doordeweeks zie je er geen een, maar op zondag lijkt het wel een Martin Gaus fandag..

Afgelopen week was het onafhankelijkheidsdag in Mexico! Dit is zonder twijfel een van de belangrijkste dagen van het jaar voor de Mexicanen, waarbij het nationalistische gevoel een hoogtepunt bereikt. Tegen al het advies in, zijn we op zaterdag naar Zócalo gegaan, het historisch centrum, waar het paleis van de president zich bevind. Hier zouden in de avond meer dan een miljoen mensen zich verzamelen! Overdag was het gelukkig nog relatief rustig, want echt rustig is het natuurlijk nooit hier. Er is ons die dag weer gevraagd of er met ons een foto mocht worden genomen, we zouden er geld voor moeten vragen.. Deze keer hebben we besloten om het wel te doen en voor we het wisten stonden we met een groep van 20 Mexicanen op de foto, dus tegenwoordig staan zijn wij ook te bewonderen op verschillende Mexicaanse Facebook-accounts!

Dit weekend is er niet veel interessants gebeurd, op vrijdag zoals gewoonlijk het nachtleven verkend in Condesa (clubs genoeg!) en zaterdagavond tegen alle verwachtingen in niet wezen stappen! Dit voelde zondag toch een wel raar aan, ik werd ineens uitgerust wakker?!

Nu kijk ik weer aan tegen een werkweek, gelukkig heb ik het nog steeds naar m'n zin op stage, al blijven de werkdagen een uur of 7 te lang voor mijn gevoel.. Snel gerekend zit ik nu trouwens precies 3 weken in Mexico en heb ik nog 3 maanden te gaan ongeveer. Tijd vliegt! Voor ik het weet zit ik weer stamppot rauwe andijvie te eten in een koud Nederland!

Aangezien ik weer vroeg op moet zeg ik voor nu Saludos! En tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Max

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 4145

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 29 December 2012

Stage Rabobank Mexico-City

Landen bezocht: