De eerste dagen.. - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Max Manse - WaarBenJij.nu De eerste dagen.. - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Max Manse - WaarBenJij.nu

De eerste dagen..

Blijf op de hoogte en volg Max

06 September 2012 | Mexico, Mexico-stad

Vrij vermoeid (en onder het genot van een Corona) tik ik dan mijn allereerste reisverslag, ooit. De eerste aantal dagen in Mexico waren zo chaotisch dat ik de tijd niet kon vinden voor een mooi verhaaltje. Maar hier is het dan, de primeur van Max in México!

Het begon allemaal lang lang geleden.. Afgelopen zondag dus.
Er stond mij een vlucht van ruim 11,5 uur voor de boeg. Nadat we vrij vlot waren ingecheckt kreeg in mijn plek in de enorme Boeing 747-400 te zien.
Ik had een ietwat krappe plek in een rij van drie stoelen, die ik deelde met Vahid en een vrij arrogante man. Deze meneer was zeer druk en iets te interessant aan het bellen tot 5 minuten voor take-off. Hierna besloot hij me ongeveer 10 keer te vertellen dat hij salesmanager was, om het vervolgens nog 5 keer in het gesprek te laten vallen voor het geval dat ik het was vergeten..

11,5 uur en aardig wat films later hadden we een soepele landing en voor ik het wist was ik door de douane heen. En daar stonden we dan ineens, midden in Mexico-City. De cultuurshock viel nog erg mee omdat we in het vrij luxe gedeelte waren. Nee, die echte cultuurshock kregen we toen we 2 uur later in Zócalo rondliepen. Zwervers, bedelaars, straatverkopers, het complete pakket liep er rond. Ook op mijn stageplek vroegen ze zich allemaal af waarom wij in hemelsnaam in 'downtown' zaten..

Mijn stageplek bij de Rabobank is trouwens heel fijn. Zeer aardige collega's en ik werk samen met de Vice President. De 2 man personeel die heel de dag het eten en drinken verzorgen maken het heel aangenaam en aan de 2 uur lunchpauze elke dag kan ik ook wel wennen!

Vrijdag verhuizen we zoals het er nu voorstaat naar ons eigen appartement in Condesa, een van de betere en gezelligere wijken! Hier ben ik best blij mee, want het hostel waar we tijdelijk verblijven ruikt naar dode dieren, heeft (meestal) enkel koud water en is gemeubileerd met spullen die er uitzien alsof de Maya's ze nog gebruikt hebben..

Aangezien de meeste foto's nog op mijn Iphone staan, zal ik het verhaal later versterken met beeldmateriaal. De lokale tijd hier is 22:42 en omdat ik morgen weer 6:30 mijn bed uit mag moest ik maar eens naar bed gaan. Via Facebook zal ik jullie ook regelmatig op te hoogte houden van mijn avonturen en alle bizarre dingen die je hier in het dagelijks leven tegen komt - www.facebook.com/maxruben

Weltrusten voor mij en Goedemorgen voor sommige van jullie!

Saludos!




  • 07 September 2012 - 20:11

    Opa En Oma Manse:

    Opa en Oma kunnen je reisverslag nu ook lezen.

  • 08 September 2012 - 11:21

    Remco :

    Geen pakketjes aan je been plakken. Locked up abroad toestanden! Ben benieuwd naar de avonturen die je mee gaat maken :D

  • 08 September 2012 - 11:21

    Remco :

    Geen pakketjes aan je been plakken. Locked up abroad toestanden! Ben benieuwd naar de avonturen die je mee gaat maken :D

  • 09 September 2012 - 20:38

    Max Manse:

    hahaha! Ik zal jullie op de hoogte houden. Typ vanavond weer een verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Max

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 4149

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 29 December 2012

Stage Rabobank Mexico-City

Landen bezocht: